Na Pohode 2020 vystúpi aj americký producent experimentálnej elektronickej hudby Yves Tumor. Jeho najnovší album Safe in the Hands of Love získal od Pitchforku hodnotenie 9,1 z 10 a magazín zaradil aj medzi 10 najlepších albumov roka 2018. Album sa dostal aj do desiatky naj albumov roka podľa magazínov Dazed, The A.V. Club či xlr8r. Ako napísal posledný menovaný: „Yves Tumor nastavil v rámci experimentálnej hudby extrémne vysoko, je zložité zaradiť ho žánrovo, keďže spája shoegaze, trip-hop, noise, alt-rock i pop a je tiež ťažké čo i len pomyslieť na nezabudnuteľnejší a originálnejší album v tomto roku.“

Yves Tumor (vlastným menom Sean Bowie) sa narodil v Tenessee, kde muzikantsky začínal hrou na bicie, basu, gitaru a klávesy. Ako dvadsaťročný sa presťahoval do v Kalifornie, kde najprv tvoril pod pseudonymom Teams (AllMusic opísal jeho tvorbu ako post-chillwave). V roku 2012 zoznámil s Mykkim Blancom, s ktorým touroval dva a pol roka po Európe a v Ázii. Obaja sú tiež výraznými postavami americkej Queer scény. Bowie začal ako Yves Tumor tvoriť v roku 2015, keď vyšiel aj jeho debut When Man Fails You. V tom čase už pôsobil v Lipsku kde dokončil aj ďalší album Serpent Music s výbornými hodnoteniami. Pitchfork ocenil najmä prácu so znepokojujúcimi perkusnými slučkami a nahrávkami z terénu, ktorými vytvoril nálady, akoby ste boli stratení v podivnom urbánnom prostredí. Podľa Tiny Mix Tapes ide o náladovú hudbu, ktorá je prešpikovaná krásou i zraneniami. Presvedčivé, komplexné dielo, ktoré sa rozširuje smerom von a pozýva poslucháča, aby sa podelilo o svoje triumfy a sklamania.

V roku 2017 vydal album kompilácií Experiencing the Deposit of Faith, ktorý označil Pitchfork za ešte atmosferickejšiu nahrávku, než jej predchodca. V tom čase sa stal súčasťou Warp Rcords, pod ktorým vydal o rok neskôr svoj prelomový album Safe in the Hands of Love. Pitchfork dal albumu na ich pomery extrémne vysoké hodnotenie 9,1 z 10. Podľa autora recenzie Jaysona Greenea albumom o niekoľko rádov prekonal čokoľvek, čo vydal doposiaľ s tým, že skok je tak odvážny, až je to dezorientujúce. Podľa Guardianu je osviežujúce počuť niekoho oslobodeného od pravidiel žánru. 9/10 mu dali aj portály Tiny Mix Tapes a PopMatters podľa ktorého na albume perfektne balansuje medzi experimentálnym jadrom jeho tvorby a mainstreamovými tendenciami. Tumor isn’t concerned with being „experimental;” he’s simply concerned with being. Tiny Mix Tapes to vysvetľuje tým, že Tumor sa nezaujíma o status „byť experimentálny“, no zaujíma sa o bytie samotné.

V septembri vydal nový singel „Applaud“ s Hirakishom a Napolianom, ktorý produkovali down | play (Yves Tumor a Napolian). Yves Tumor v ňom posúva hranice progresívnou víziou populárnej hudby a prináša intímne chvíle rozložené medzi napätím súčasnej reality a éterickými únikmi.

Zdroj: Pohoda festival