Čierne pozadie s bielym textom „continental film“ a logom „Cf“ vo vnútri kruhu. Žiariaci modrooranžový oblúk dodáva dynamickú energiu.

Continental film vstupuje do novej éry s modernou vizuálnou identitou. Logo aj zvučka prešli prvým kompletným redizajnom v histórii spoločnosti a reflektujú aktuálne trendy filmového priemyslu.

Jeden z najväčších hráčov na česko-slovenskom distribučnom trhu vstupuje do nového obdobia. Continental film predstavuje novú vizuálnu identitu, ktorá odráža aktuálne trendy vo filmovom priemysle, zmeny diváckeho správania aj dynamiku súčasného trhu. Ide o prvý kompletný redizajn značky od jej vzniku.

Logo, ktoré si zapamätáte. Zvučka, ktorá vás naladí.

Redizajn sa sústreďuje na dva nosné prvky značky: logo a znelku. Obe boli nanovo navrhnuté s cieľom zjednodušiť vizuálnu komunikáciu značky a zvýšiť jej zapamätateľnosť vo všetkých médiách – od kín až po VOD platformy. Základnou ideou bola pestrosť žánrov, ktorú Continental film prináša a potreba vytvoriť nadčasovú, no zároveň výraznú identitu.


„Cieľom nebol radikálny zlom, ale premyslený vývoj dizajnu, ktorý spája aktuálne požiadavky trhu s charakterom, na ktorom značka vyrástla,“ vysvetľuje Mario Poór, riaditeľ kreatívnej agentúry Agoška, ktorá redizajn pripravila v spolupráci so štúdiom Noise Artillery.

Hudobnú zložku novej znelky pripravil producent a skladateľ Matej Turcer, známy spoluprácami s menami ako Adam Ďurica, Ewa Farna, Mirai či Billy Barman. Turcer priniesol zmes emócie, žánrovej univerzálnosti a zvukovej sviežosti, ktorá funguje naprieč formátmi a žánrami – od blockbusterov po nezávislú kinematografiu. „Novou zvučkou sme chceli vystihnúť pestrosť filmov, ktoré spoločnosť prináša, a zároveň priniesť svieži, nadčasový vizuál aj zvuk. Vychádzali sme z pôvodného motívu horizontu, ale pridali sme výraznú farebnosť. Tá odráža žánrovú rozmanitosť a v kombinácii s jednoduchou typografiou robí značku súčasnejšou a zapamätateľnejšou. Emóciu akéhosi očakávania výborne podčiarkuje hudba Maťa Turcera,“ doplnil Mario Poór.

Nová digitálna energia

„Zmena identity nie je len vizuálny refresh. Je to signál, že Continental film je pripravený naplno rozvíjať svoje aktivity a posilniť svoju pozíciu medzi divákmi aj v digitálnom priestore. Logo aj znelka si po rokoch zaslúžili novú energiu – a my sme pripravení prinášať ešte viac výnimočných filmových zážitkov. Je pre mňa veľkou cťou viesť a rozvíjať tím talentovaných profesionálov na Slovensku aj v Česku,“ prezradila k redizajnu nová riaditeľka filmovej distribúcie Continental film Dominika Šulková.


Spoločnosť Continental film pôsobí na trhu od roku 1997 a za ten čas priniesla divákom stovky úspešných filmov. Medzi najvýraznejšie domáce tituly patria Čiara, Všetko alebo nič, Šťastný nový rok 1 a 2 či Kavej – a už onedlho ponúkne divákom aj premiéru snímky DUCHOŇ. Tento rok v distribúcii Continental film mohli diváci vidieť aj úspešné zahraničné snímky ako Minecraft vo filme, F1 FILM alebo Superman. V roku 2024 spoločnosť rozšírila svoje služby aj o predaj filmov a seriálov na popredné VOD platformy, čím reaguje na zmeny v správaní divákov a nové distribučné modely. Spoločnosť tak aj naďalej potvrdzuje svoju pozíciu silného partnera pre producentov a kinárov, no zároveň aktívne rozvíja svoju prítomnosť v online priestore. Vďaka kombinácii kvalitného obsahu, trhového know-how a modernej identity je pripravená prinášať filmové zážitky naprieč platformami a generáciami.

Zdroj: Katarína Procházková, Continental film