Ďalší úspech slovenky na Times Square! Kampaň Equal plní hudobné sny
Globálnu iniciatívu EQUAL, ktorá má za cieľ zvýrazniť ženských tvorcov a podporiť tak rovnosť žien a mužov v hudobnom priemysle, spustila streamovacia platforma Spotify na počesť Medzinárodného dňa žien minulého roku. Odvtedy sa splnil „hollywoodsky“ hudobný sen speváčkam SIME, Karin Ann, Ewe Farne, Lenny Filipovej speváčke skupiny Tolstoys Ele Tolstov, či duo Meowlau x Val, no a v septembri sa z reklamy na Times Square tešila speváčka a skladateľka Katarína Knechtová. Najnovšie sa distribúcia Ruka Hore postarala o to, že pribudla medzi nimi aj mladá a talentovaná interpretka Tamara Kramar.
Po troch úspešných singloch v spolupráci s hudobným producentom Oliverom Fillnerom predstavila Tamara začiatkom novembra atmosférickú novinku Down / House of Cards v spolupráci s hudobníkom a producentom Milanom André Boronellom. Tá upútala pozornosť medzinárodnej Spotify kampane EQUAL, vďaka ktorej sa Tamara objavila na New Yorkskom Time Square ako jedna z ambasádoriek. Vychádzajúca hviezda aj napriek tomu, že je dcérou herca Maroša Kramára si svoje spevácke miesto vydobyla sama svojim talentom. Inak tomu nebolo ani mimo Slovenska. Svojím nežným hlasom si dokázala získať aj zahraničné publikum. Debutový projekt s názvom Bachelor of Science kompletizuje pieseň Mirror Talk s produkciou od Mateja Turcera z Bratislavského štúdia Pulp, ktorý plánuje speváčka pokrstiť v novom roku. Posledné tri roky boli pre Tamaru Kramar zásadné nie len čo sa týka hudby. V júli sa stala Tamara bakalárom kognitívnej neurovedy, odkiaľ pochádza aj názov tohto projektu.
“Keď som začala rozmýšľať nad názvom môjho EP, snažila som sa nájsť niečo, čo majú všetky piesne spoločné. Každú som však napísala o inej téme a nahrala s inou skupinou ľudí. Vtedy mi napadlo, že to, čo ich skutočne spája je moje štúdium na vysokej škole! Hudbu som paradoxne začala tvoriť až keď som sa presťahovala do Anglicka študovať neurovedu a EP som dokončila tesne po promóciách”, hovorí Tamara.
Čerstvá bakalárka sa rozhodla v štúdiu v anglickom Brightone pokračovať, no tentokrát s magisterským zameraním na hudbu a produkciu. Je teda možné, že aj tento titul bude sprevádzať ďalší hudobný projekt!
Za touto masívnou reklamou stojí hudobný streamovací gigant Spotify, ktorý v rámci kampane EQUAL (Rovnocenní) bojuje za rovnaké podmienky mužov a žien v hudobnom priemysle. Okrem miesta v svetovom playliste Spotify EQUAL sa Tamara Kramar stala aj umelkyňou mesiaca a tvárou playlistu Spotify EQUAL CZ&SK. Spotify takto chce vybojovať rovnaké podmienky pre všetkých v hudobnom priemysle. Mladá interpretka, ako v poradí tretia slovenská speváčka obsadila billboard rozprestierajúci sa nad Times Square, najrušnejšou križovatkou v americkej metropole.
„Sme nesmierne radi, že vieme participovať aj na takejto kampani, akú prinieslo Spotify a dať tak priestor ženským interpretkám. A to hneď na najžiadanejšom reklamnom priestore v New Yorku, okolo ktorého denne prejde viac ako päťstotisíc ľudí. Spotify na obrovskej ploche propaguje sériu svojich playlistov, ktoré kompilujú skladby viac ako päťdesiatky najvýraznejších umelkýň z celého sveta. Tým, že denne spolupracujeme so slovenskými umelcami nás teší, keď vyberú práve tých, ktorý sú u nás v distribúcii. Tentokrát je to Tamara, ktorá sa stala za november ambasádorkou EQUAL a budeme radi, keď sa tam časom dostanú aj ďalší naši interpreti“, Tomáš Muška – account of digital Ruka Hore
„Je len na nás, aby sme tento priemysel posunuli,“ komentovala pri spustení tejto globálnej kampani Marian Dicus, viceprezidentka Spotify. Naposledy sa na veľkoplošnom billboarde v roku 1994 objavila v rámci kampane pre značku Wonderbra aj česká modelka Eva Herzigová. O štvrťstoročie neskôr aj modelka Karolína Kůrková a nedávno aj tenistka Karolína Plíšková v reklamnej kampani pre športovú značku Fila. No my sa môžeme už pochváliť
Zdroj: Jana Trellová, Ruka Hore
Foto: Katarina Šlesar