Skupina COLDPLAY vydala nový album. Platňa Everyday Life je ich najpestrejšou nahrávkou a ponúka veľa prekvapivých momentov.

Novinku Everyday Life poňala štvorica naozaj veľkoryso. Šestnásť piesní je rozdelených na dve časti a kapela v súvislosti s albumom hovorí o dvojalbume. Nahrávka je v mnohom iná od tých predošlých.

Na Everyday Life  je to iný Coldplay, na aký sme zvyknutí a aký dôverne poznáme. „Je to vzrušujúci nový začiatok, odvážny spôsob, ako zahájiť druhú kapitolu!“ napísal hudobný mesačník Q a nadšene vyjadril 80% v hodnotení. Kapela sa vydala na ďalší prieskum a nejde len o experimentovanie so zvukom a laškovanie s africkou a blízkovýchodnou hudbou. Sú to aj nové emócie. Svet sa prudko mení a Coldplay s ním. Najlepšou pozvánkou na vypočutie albumu sú oba úvodné single Orphans a Arabesque. Zreteľne vymedzujú priestor, na ktorom sa kapela hodlá pohybovať. „Album ponúka veľa hudobných odbočiek, pohromade ho držía priamočiare texty a Martinov zlatý dar pre melódiu,“ mieni britský Telegraph v recenzii, ktorú uzatvára plným bodovým ohodnotením.

Coldplay netradične poňali aj propagáciu albumu. Či už ide o celkový image, ktorý vychádza z archívnej rodinnej fotografie gitaristu Jonnyho Bucklanda z roku 1919, tajomné billboardy, obrázky v antikvariátoch, listy rozosielané náhodným fanúšikom, zverejňovanie inzerátov v novinách alebo koncert v Jordánsku rozdelený tak isto ako album na dve časti Sunrise a Sunset a živo prenášaný na YouTube.

Zdroj: Renáta Tomášová, Warner Music