Kapela Dora vdýchla život ďalšej ľudovej piesni so svojím klasickým rockovým vkladom, no tentoraz aj s popovým šmrncom. Príjemná novinka s mäkším aranžmá dotvára ich folkrockový album 3.00 hrmených, ktorej vizuál ponechali v prírodnom tóne, odkazujúc na prirodzenú krásu.

Ľudové skladby upravujú do rocku až metalu sedem rokov, no až s skladbou Z Východnej Dievčatá sa odlišujú od svojej tvorby, na ktorej sa neobjaví žiadna elektrická gitara. „Pri aranžovaní skladby som sa snažil po zvukovej stránke využiť celý potenciál akustickej gitary. Skladba sa trošku vymyká nášmu štýlu, ale zapasovala ideálne do celého konceptu a myslím, že ľudia na ňu na koncertoch reagovali veľmi pozitívne. Samozrejme, v skladbe sa nachádzajú aj bicie, basa a klavír,“ s úsmevom prezrádza gitarista kapely Tibor Seidl, ktorý sa zároveň postaral aranžmá piesne ako aj celého albumu.

Skladba vznikla na podnet speváka Lukáša Slobodníka, ktorému ľudovka utkvela v pamäti. Tretí album kapely si pýtal pokojnejšiu akustickú skladbu a Z Východnej Dievčatá s jemnejším prevedením úplne zapadla do celej koncepcie albumu aj koncertného programu kapely. Skladbu mixoval, mastroval aj produkoval Tibor Seidl.

Svoj význam a hĺbku skladba získava v čistej prirodzenosti. „Je to o prirodzenej kráse ženy. Možno si text vyložili trošku aj podľa seba, a to sme sa snažili ukázať v klipe. Nesnažili sme sa tam dať nejaký potôčik či dievčatá, ale vybrali sme si jedno dievča, ktoré je nenamaľované, prirodzené, možno aj tajomné a užíva si krásnu čistú prírodu. No zrazu jej napadne, že sa skúsi upraviť, namaľovať. Chvíľu sa jej to páči, no po chvíľke si uvedomí, že to nie je ona, že sa najlepšie cíti taká, aká je,“ ozrejmuje Tibor Seidl, aby sa ľudia nebáli byť sami sebou, byť prirodzení, pretože to je to najkrajšie.


Preto je vizuál skladby zasadený do prírody, ktorá je symbolom čistoty a dokonalo vystihuje podstatu piesne. „Časť videoklipu sa točila vo vojenských lesoch pri Malackách, ktoré sú čarovné. Už dlho som tam chcel robiť nejaký klip. Vždy, keď som išiel do Česka, som sa na tie lesy pozeral z diaľnice a vedel som, že tam chcem niečo točiť. A vyšlo to super, ten les je taký skvelý, že keby len ten sa nakrúca, tak by to bolo výnimočné,“ hovorí Tibor Seidl.

Druhá línia videoklipu sa nakrúcala v poľovníckom kaštieli v Palárikove, ktorý v sebe ukrýval všetky potrebné kulisy bez toho, aby ich bolo potrebné inštalovať. Nádherná miestnosť s historickým klavírom aj dobové zrkadlo, ktoré prepájali myšlienky piesne znázornené hlavnou aktérkou Tatianou Vontorčíkovou. Námet klipu a scenár spracoval Tibor Seidl a kameru a strih Matej Komlóši.

„Nakrúcanie bolo super, chvíľkami sme mali pocit, že to ide samo a v lese sme za tri hodinky boli na komplet vybavení, čo bolo pre nás zatiaľ najrýchlejšie natáčanie klipu. Proste to všetko super vychádzalo. Zaujímavé bolo, že pred natáčaním v lese sme museli pozrieť na stránke ministerstva obrany či náhodou neprebieha nejaké vojenské cvičenie,“ dodáva Tibor Seidl.

V súčasnosti sa kapela už teší na uvoľňovanie opatrení, keď bude môcť piesne z nového albumu 3.00 hrmených zahrať aj naživo. Nájdeme na ňom spoluprácu s orchestrom Taste of Brass a vidieť sme už mohli videoklipy k piesňam Tancuj, tancuj, Zamiloval sem si divča a To ta heľpa. Počas svojho pôsobenia kapela spolupracovala aj s mnohými ďalšími interpretmi, ako s Kukom z Horkýže slíže, Mirkou Partlovou či Simonou Kačmárovou.

Zdroj: Michal Neffe, Unavená agentúra