Inteligentný pop – spojenie, ktoré by u nás mnohí označili za oxymoron je faktom v tvorbe skvelej britskej kapely Glass Animals. České Rádio Wave označilo ich prvý album Zaba v rubrike album týždňa za debut roka. Spočiatku ich prirovnávali k alt-J či Wild Beasts, no druhým albumom How to Be a Human Being sa definitívne vymanili z ich tieňa. Útržky skutočných príbehov a ich skvelé fiktívne spracovanie ospevovali MixMag, The Guardian či Skinny a získali za neho nomináciu na Mercury Prize. Po podujatiach ako Glastonbury, Coachella, Bonnaroo a Lollapalooza sa jedna z najhorúcejších britských kapiel súčasnosti predstaví aj na Pohode 2018.

Členovia kapely Glass Animals sa poznajú od trinástich, pričom kapelu založili pred siedmimi rokmi. Prvý koncert odohrali v rovnakom klube ako Radiohead. V roku 2012 vydali EP Leaflings a krátko na to ich v Londýne videl naživo Paul Epworth (producent Adele, Rihanny a niekoľkonásobný držiteľ Grammy), pričom čoskoro sa stali prvým menom jeho nového vydavateľstva Wolf Tone. Ich debutu Zaba dali hodnotenie 8/10 NME, Q, DIY i Clash. Albumu sa darilo predovšetkým v online prostredí a v Austrálii. Glass Animlas si krátko na to vybrala ako predkapelu St. Vincent či Metronomy a vystúpili v TV show Later With Jools Holland, Jimmy Kimmel live, Late Night with Seth Meyers či the Late Show with James Corden. V máji 2016 vydali druhý album How to Be a Human Being, ktorý znamenal ich definitívny prienik medzi najhorúcejšie kapely súčasnosti. Bývalý študent neurológie, spevák Dave Bayley, sa na albume vyznamenal ako skvelý pozorovateľ a rozprávač príbehov bežných ľudí. Album bol nominovaný na Mercury Prize, mimoriadne vysoké hodnotenia získal od novinárov z The Guardian, Skinny či MixMag a v predajnosti sa dostal medzi TOP 20 albumov americkej hitparády. Podľa Mixmagu, momentálne nikto neznie tak ako oni. The Line of Best Fit dodáva, že tento brilantný album vás núti si ho púšťať stále dookola, pričom vám pri každom ďalšom prehratí odhalí stále nové vrstvy a príbehy.

Glass Animals si získali mnoho fanúšikov v našom regióne koncertmi u západných susedov. Veľmi pozitívne o ich druhom albume písalo Radio Wave: „Kapela prokázala výborné vypravěčské schopnosti a lehkost hovořit o problémech obyčejného člověka. Není to už fikce z temné oxfordské ložnice, ale prožitá autentická esence života.“ Ich čaro nespočíva len v posadnutosti detailnou štúdiovou prácou, ale aj v nápaditom pódiovom prevedení. Presvedčili sa o tom aj návštevníci ich posledného vystúpenia v Česku. Podľa iReport si: „suverénně ochočili pražské publikum. Vyprodaný sál dostal nejen to, co očekával, ale mnohem více.” Veríme, že Glass Animals prekonajú aj očakávania návštevíkov 22. Pohody, na ktorej sa predstavia už o necelý polrok.

Donny Benét

Plnofúz, cyklámenové sako, tyrkysové šortky, to najlepšie zo zvukových bánk 80. rokov, slapujúca basa, „sexi-sax“, bicie automaty, pôžitkárske piesne a atmosféra nočného klubu na pláži, do ktorého prišiel vyšetrovať ďalšiu vraždu Matlock. To najlepšie z hudobného anachronizmu predvedie cestovateľ v časopriestore, nenapodobiteľný imitátor, multiinštrumentalista a podľa theaureview.com aj najsexi muž hudobného priemyslu Donny Benét.

Čo asi robil Donny Benét pred 30-timi rokmi? Doktor Emmett Brown ho v prvom diele sci-fi trilógie Návrat do budúcnosti posadil do svojho stroja času a nastavil mu rok 2011. Donnyho k hudbe priviedol otec, výborný akordeonista, basgitarista a milovník talianskeho disca. S programom piesní Toma Jonesa a najväčších disco hitov pôsobil chvíľu v Las Vegas. Po návrate do rodnej Austrálie prerazil v roku 2011 s albumom Do not Hold Back. Vďaka nahrávke si získal uznanie kritikov a renomé „nonšalantného princa zo second handu”. Nasledoval album Electric Love  a v roku 2014 vydal album Weekend at Donny’s, ktorý pozostáva s fantastických kolaborácií. Aktuálne zverejnil single „Work Out“ a „Konichiwa“ z očakávaného albumu, ktorý by mal vyjsť tento rok na Dot Dash / Remote Control.

Jeho piesne sú tematicky (po vzore hudby 80-tych rokov) preexponovane zamerané na sexualitu. Nikto to nevie povedať ako Donny: „I’m in the big apple/why don’t you come on and/take a bite“. Alebo ako spieva Isabella Manfredi v jeho piesni Endless „Take off your clothes I wanna look at you”, čo nápadne pripomína u nás známe stašákovské meme „Vyzleč sa!“. Žarty bokom. Mimo všetkej tej srandy okolo (z nášho pohľadu varehovského outlooku a patejdlovských zvukových reminiscencií) ponúka Donny Benét špičkovú tanečnú hudbu s virtuóznymi basgitarovými a klávesovými partmi a neuveriteľným citom pre zvukovú farebnosť. Ide len o zdanlivé Déjà vu, no v skutočnosti tento muzikálny objaviteľ prináša nespočetné množstvo originálnych hudobných nápadov. Navyše, nikto neovláda klávesový Pitch wheel tak ako on. Čo asi teraz robí Donny Benét? Tento záhadný bonviván pravdepodobne popíja drink na niektorej pláži Nového Južného Welsu, keďže práve v tomto čase v jeho rodnom Sydney vrcholí leto. O polroka, keď bude vrcholiť leto u nás, predvedie svoj miami-vice soundtrack a magnumovský šarm aj u nás.

Zdroj: Pohoda Festival